chevron_left menu MENU
  • chevron_right
  • chevron_right
  • chevron_right
  • chevron_right
chevron_right
not (pageUrl eq null and supportPageUrl eq null) and attributes/any(a: a eq 'Product_Portfolio|Jabra') and (attributes/all(a: a ne 'Meta_Refurbished|True') or attributes/any(a: a eq 'Meta_Accessorytype|17'))
close

 

 

 

 

 

 

Noen få forstyrrelser er greit, men et unormalt høyt antall forstyrrelser kan ha negativ påvirkning.

Det finnes mange typer forstyrrelser i samtaler. Noen forstyrrelser kan være nyttige, for eksempel bekreftelser om at du følger med og forstår den andre personen, eller hjelper dem med å avslutte en tankerekke de sliter med.

Når forstyrrelser imidlertid oppstår for ofte (minst en gang i minuttet) og varer lange, vil personen i andre enden kanskje føle at hen ikke blir hørt eller forstått. Dette kan ha negativ virkning på samtaleopplevelsen og gjøre at samtalen drar ut.

Basert på forskning mener vi det vil være hensiktsmessig å være oppmerksom på nivåene av forstyrrelser når de forekommer oftere enn hvert 45. sekund. Dette kan variere basert på yrkesmessig og kulturell kontekst. Hvis du mener at denne terskelen er upresis, kan du justere den i appinnstillingene.

Hva du kan gjøre

Hvis du mottar varsling om et høyt antall forstyrrelser, kan du vurdere å la personen i andre enden avslutte setningene sine. Dette vil hjelpe deg til å bli en god, aktiv lytter, og det vil kanskje forbedre opplevelsen for personen i den andre enden.

 

 

 

Lange pauser i en samtale kan være ukomfortable og føre til en redusert samtaleopplevelse og lange samtaler.

Samtaler er vanligvis svært dynamiske der konversasjonen veksler frem og tilbake. Det forekommer som oftest små pauser i samtalen, men vanligvis varer de i mindre enn ett sekund. Når pausene i samtalen varer i over ett sekund, kan de virke litt ubehagelige, og når det går over 4 sekunder, kan de bli direkte pinlige. I slike situasjoner formidler Engage+ en påminnelse om lang pause når det har vært stille i over 4 sekunder.

Hva du kan gjøre

Når en påminnelse om lang pause dukker opp, bør du vurdere å bryte stillheten hvis du har muligheten. Hvis du er opptatt, for eksempel med å lete etter informasjon, kan du gi beskjed til personen i andre enden om at det vil forekomme en liten pause i samtalen og at du kommer straks tilbake.

 

 

 

 

 

 

Mikrofonplassering er svært viktig for lydkvaliteten. Hvis mikrofonen ikke er plassert rett foran munnen, kan det hende stemmen din høres forvrengt ut eller ikke høres av kunden. Dette skjer spesielt hvis du befinner deg i et miljø med høy bakgrunnsstøy. Med feil mikrofonplassering kan det hende headsettet ikke fungerer optimalt ved at det ikke skiller stemmen din fra støy fra omgivelsene.

Engage headset er designet til å være svært robuste i de fleste scenarioer der mikrofonen er feil plassert. I slike tilfeller kan det likevel være nyttig å endre plasseringen.

Hva du kan gjøre

Hvis du bli varslet om at mikrofonen ikke er plassert riktig, må du sørge for at den flyttes rett foran munnen din. Dette vil forbedre lydkvaliteten, spesielt når det er høy bakgrunnsstøy.

 

 

 

Bakgrunnsstøy kan påvirke samtalekvaliteten og føre til en redusert samtaleopplevelse og opptil 27 % lenger samtaler1

Bakgrunnsstøy kan være destruktivt for samtalekvaliteten og for konsentrasjonen/velværet. Undersøkelser viser at dårlig lydkvalitet påvirker samtaleopplevelsen negativt, og kan føre til at samtaler varer opptil 27 % lenger.2

Engage headset er verdensledende når det gjelder å dempe støy, noe som gjør at støyen ikke høres i andre enden av samtalen. I de fleste situasjoner der bakgrunnsstøy kan være et problem, kan du derfor være trygg på at samtalen likevel vil ha overlegen lydkvalitet. Så lenge bakgrunnsstøyen ikke overskrider 55 dB, vil personen i den andre enden etter alt å dømme ikke føle at samtalekvaliteten blir redusert i det hele tatt.

Engage+-varsler når bakgrunnsstøy registreres, men du kan være trygg på at headsettet håndterer dette.

Når bakgrunnsstøyen er veldig høy, kan det påvirke kvaliteten på stemmen din og kanskje til og med høres i andre enden av samtalen. Vi mener at dette vanligvis skjer når bakgrunnstøynivået overskrider 65 dB. Da kan det gå ut over lydkvaliteten.

Hva du kan gjøre

Hvis du synes at bakgrunnsstøy er en utfordring, har du et par alternativer du kan prøve. For å løse problemet raskt, kan du sjekke at mikrofonen er plassert rett foran munnen. Dette vil gjøre stemmen din tydeligere og redusere virkningen av bakgrunnsstøy.

Den ideelle løsningen er å evaluere hele arbeidsområdet ditt. Har du muligheter til å redusere bakgrunnsstøy i arbeidssituasjonen? Du kan for eksempel be personer i nærheten om ikke å snakke så høyt. Hvis det ikke er mulig å gjøre omgivelsene mindre støyende, kan du vurdere å arbeide fra et annet sted hvis du har muligheten.

1 Dårlig lyd i kundesenteret: Det kan koste mer enn du tror – telekomforhandler

2 Dårlig lyd i kundesenteret: Det kan koste mer enn du tror – telekomforhandler